مدآگاه

مدآگاه همراه اگاه از مد من

مدآگاه

مدآگاه همراه اگاه از مد من

همه اجزاى اصلى سفره عقد ها نشانه چیست

همه اجزاى اصلى سفره عقد ها ،نشانه آرزویى براى عروس و داماد هستند .در ادامه به طور خلاصه به مهم ترین آنها میپردازیم(مطلب کامل را در لینک بالاى صفحه بخوانید)
کتاب خدا (بنا به دین و آیین و اعتقاد عروس و داماد )به نشانه ی مورد تایید قرار داشتن وصلت از سوی خداوند و طلب یمن و برکات برای عروس و داماد معمولا در بالای سفره در جلوی آینه و بالای جانماز قرار میگیرد.
آینه هچنان که در خرید عروسی آینه در سرلوحه و پس از قرآن قرار دارد ، در سفره عقد نیز در صدر سفره و رو به عروس و داماد قرار می گیرد تا با نگریستن در آن دلهایشان نسبت به هم مانند آینه صاف و زلال باشد و سعادتمند شوند .
یک جفت شمعدان شمعدان ها در دو سوی آینه جای دارند و شمع های فروزان درون آنها هنگام جاری شدن صیغه عقد ،نشانه آرزوی روشنایی و گرمی در پیوند عروس و داماد است . جنس شمعدان با قاب آینه یکی و معمولاً نقره برنز یا بلورین میباشد.
جانماز (برای عروس و داماد های مسلمان )پیشاپیش آینه گسترده می شود و روی آن مهر و تسبیح زیبایی قرار می دهند تا گواهی بر پای بندی زوج نسبت یه آیین اسلام باشد.

نبات نماد آروزی شیرینی پیوند عروس داماد است که معمولاً آن را از نبات اعلای زعفرانی تدارک می بینند.
نقل و سکه نقل به نشانه ی شیرین کامی و سکه برای افزایش روزی عروس و داماد سر سفره ی عقد گذاشته می شود . تخم مرغ از دیر باز تا کنون تخم مرغ نماد تولد وتداوم نسل است از این رو پیداست که نهادن آن بر سفره ی عقد به نیت ادامه نسل زن و مرد و باروری ازدواج آن دو می باشد.
فندق گردو و بادام این خوراکی های مقوی را نیز به نشان گسترده بودن سفره خوراک عروس و داماد و توانمندی آنها سر سفره عقد می گذارند.
نان و پنیر نان را به نشانه ی برکت خداوند و پنیر را با نیت وسعت روزی و سپید بختی بر سر سفره عقد می نشانند . 
سبزی را به نشانه ی سلامتی سر سبزی و خرمی در سفره عقد می گذارند.
گل به نشانه شادابی و طراوات.
شیرینی آشکار است که شیرینی به نشانه به ارمغان آوردن شهد خوشبختی بر سر سفره عقد می نشیند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.